Tuesday, April 23, 2013

Amalan Rezeki HAUQALAH



INILAH YANG DINAMAKAN HAUQALAH. 
Ini merupakan amalan kegemaran alfaqir. Menurut guru alfaqir, Prof Dr Shahrin, amalan ini sememangnya hebat untuk mendatangkan rezeki. Zikir atau mengingat Allah dengan mengucapkan :
“Hauqalah“, yakni “Laa haula walaa quwwata illaa billaah”
Ungkapan Hauqalah berisi penyerahan diri dalam segala urusan kepada Allah. Menurut Ibnu Mas’ud, lafadz dzikir tersebut bermakna: “Tidak ada daya untuk menghindarkan diri dari maksiat selain dengan perlindungan dari Allah. Tidak ada kekuatan untuk melaksanakan ketaatan selain dengan pertolongan Allah.”

Rasulullah SAW bersabda : “Siapa yang mengucapkan La Haula Wala Quwwata illa billahi, maka ia akan menjadi ubat kepada 99 penyakit. Yang paling ringan adalah kebimbangan”.
(Hadis Riwayat Tabrani)



Alfaqir sendiri mengamalkannya setiap kali lepas solat. Zikirlah sebanyak banyaknya amalan ini.
Fokus maknanya dalam hati untuk khusyuk. Sebab hatilah tempat pandangan Allah SWT. (Maha Suci Allah dari segala ibarat). Jika ada mengambil ijazah dan sanad dari guru akan bilangan amalan dan cara mengamalkannya adalah lebih baik. Alfaqir mengamalkan dengan versi La Haula Wala Quwwata Illa Billahil Aliyyil Azhiim dengan bilangan khusus dan berijazah dari guru untuk keberkatan amalan. InsyaAllah.




Selain sebagai bukti keimanan –khususnya mengakui Allah SWT sebagai Zat Yang Maha Kuasa atas segala sesuatu, zikir hauqalah juga mendatangkan pahala, kebaikan, dan melenyapkan kepayahan/bahaya.



Zikir ini mengangkat darjat, pintu syurga, gudang kekayaan syurga dan org yg membacanya mendapat penuh perhatian dari Allah yg bermaksud diberi kebaikan dunia dan akhirat. Juga sebagai ikhtiar yang sangat hebat untuk rezeki lancar. InsyaAllah.



JUALAN PRODUK ISLAMI, RAWATAN ISLAM, TERAPI SUKSES 
www.prosyifawellness.com

0 comments:

Post a Comment